Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Kuplen

Forside til Kuplen

System: Systemløst
Genre: Efterforskning, Sci-Fi
Deltagere: 1 GM, 6 spillere

Af

✏️Ryan Rohde Hougaard
🎨Carina Søndergård Jensen

Download

PDF Scenariet [dansk] (0,9 MB)

Foromtale

En fredelig verden, hvor livet går sin stille gang, og der er nok til alle. I Kuplen bliver der sørget godt for alle under Det øverste Råds styre. Her er der aldrig vold eller lidelse, og folk er glade for at bo her. Få bevæger sig særlig langt væk, når de endelig er uden for Kuplen, for den giver tryghed og beskytter mod vind og vejr. Alle har mulighed for at gøre, hvad de ønsker, og behøver ikke arbejde, og hvis man ønsker sig noget, beder man bare sin behovsprocessor, som altid er ved hånden (eller rettere i hånden), og et øjeblik efter har man det. Dette er i sandhed Paradis.

Men nu er et af medlemmerne ved at blive gammel, og tænker på at trække sig tilbage, og mange vejrer mulighed for at få indflydelse gennem en plads i Rådet.

Du er din Slægts udvalgte, som skal stille op til udfordringen, som traditionen tro vil afgøre, hvem der får pladsen. Ingen ved, hvad den indeholder, men måske den har noget at gøre med de rygter, der har svirret siden i morges ...

Spillet på

Fastaval - Atlantis (1999)


Indsend rettelser for denne side