Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:
Vælg sprog:

daennbsv

Nemesis

System: Systemløst semi-live
Deltagere: 4 spillere

Af

✏️Kathrine Michelle Christensen Hedegaard

Foromtale

Har du nogensinde spurgt dig selv: Hvorfor!?

Hvorfor findes al denne elendighed, al denne ødelæggelse, al den død?

Hvis gud findes fristes man til at tro at han enten er et værre røvhul som bare er ligeglade med al den fandens lidelse menneskeligheden konstant udsættes for, enten det eller...

...eller så har vi fortjent det?

Nemesis' konklusion: Vi har fortjent det.

"You may call me cruel, you may call me crazy.
Truth is, that I did not bring this upon humanity.
Humanity brought this upon itselves."
- (the) Nemesis, first tranmission.

Verdenen blev aldrig rigtigt den samme efter den 11. september 2001. Krigsførsel blev uhåndterligt, noget ubegribeligt, noget som ikke bare kunne ramme civile men som gjorde de civile til målet. Du og jeg, ordinary Joes and Janes, var pludseligt part i en global krig mod noget ukendt.

Men hvad er problemet: Enkelte syge mennesker eller et sygt samfund?

Hvad hvis det udviklede sig til civil terror - af civile, mod civile. Private personer uden direkte forbindelser som hver især prædenker den samme dødelige ideologi; ideen om at det moderne samfund er en stor stribe af hybris - af synd, hovmod og overmod mod alle guder og verdenen selv.
Verdenen er indsyret af hybris, og de, de er NEMESIS.
De er det naturlige modsvar. Deres opgave er at minimere og udslette hybris.

Nemesis - The Tale of Emily Carter er en makaber mix af for mange gyser/Saw film, forundring over samfundsteori og inspirationen en gammel ven fra SkurkeCon 09. Senariet vil fokusere på konfrontationen mellem det almindelige moderne menneske og en forskruet terrororganisation, i en forfærdelig situation hvor det for fanden er alvor. Hvor terroren, ideen, angsten og sindssygen kommer helt tæt på. Hvor der ikke er nogen sød GM der holder hånden over spillerne for at de kan spille videre. Her er det for fanden meningen at I skal gå i kødet på hinanden, her er det meningen at I enten skal dø eller konstant kæmpe ferbrilsk for at undgå det undgåelige. Her er I alene (eller er I?).

Ikke for sarte sjæle eller alt for uvante spillere.

Spillet på

LepreCon2 (2010)


Indsend rettelser for denne side