Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:
Vælg sprog:

daennbsv

Dakota

System: Werewolf: The Apocalypse Wild West

Af

✏️Joan Høj Jacobsen

Foromtale

Året er 1870 og borgerkrigen har været forbi i fem år. Dakota Territories, en af de virkelige grænseområder, er stadigt en udørk. Der bor stort set ikke andet end bisonokser, Sioux-indianere og en håndfuld hvide nybyggere. Det er stadigt et livsfarligt område at bo i, hvis man ikke ved hvordan man bruger et skydevåben. Twenty Souls er en udørk midt i udørken, men navnet passer ikke helt på byen længere. Der bor nu langt mere end tyve mennesker...

Der bor blandt andet en koloni varulve.

Spillerne er fem unge varulve der får til opgave at føre en karavane med forsyninger fra grænsen til Minnesota til Twenty Souls. Materialerne i karavanen skal bruges til at forberede jernbanens ankomst. Turen udgør de fem unges Rite of Passage, og de er de eneste vagter. Over-Ulven Joshua Rawlins har gjort det klart at hvis de ikke får hans karavane frem i ubeskadiget tilstand vil det gå hårdt ud over deres familier. Umiddelbart ser opgaven ikke ud til at være noget problem....i det mindste ikke før de lokale Siouxer bestemmer sig for at Joshua Rawlins er godt i gang med at ødelægge hele området. Hvis jernbanen når frem vil Twenty Souls det være for sent at stoppe ham.

Pludseligt befinder de fem små varulve sig på øretævernes holdeplads. Uanset hvem de vælger at holde med.

Spillet på

DrageCon 3 (2006)


Indsend rettelser for denne side