Welcome to Dead Horse
System: Dogs in the Vineyard
Af
✏️ | Morten Lund |
Foromtale
Middagsheden ligger som et kvælende låg over Dead Horse. Varmedisen skjuler detaljerne og forfaldet i den lille engang driftige by. Intet rør sig, men alt ser alligevel levende ud, på overfladen. Hvad skete der? Floden tørrede ind til en lille rislen; og med den forsvandt al optimismen og livet i Dead Horse. Nu overlever byen kun i kraft af sin status som stop for dilligensen og pony expressen; Det eneste sted der lyder sang og latter er fra hotellets bar, hvor de rejsende bruger deres penge på sprut, spil og horer.
Men inden længe vil jernbanen og telegrafen trække deres spor på tværs af prærien, forbi Dead Horse og måske give byen en tiltrængt ny chance for at kaste sine mørke skygger af sig. Men med jernbanen kommer også nye mennesker til Dead Horse. Nogle er opsatte på at skabe sig en ny tilværelse i pagt med Gud og naturen, mens andres mål er mere dunkle. Som nu den brogede flok der kommer til ind i byen fra øst i middagstimen.
Dogs in the Vineyard er et af de mange spændende nye spil i Indie-skolen. De bringer ofte spændende nye elementer til rollespillet, hvis man er mindet på at prøve noget andet end det man plejer. Dogs bringer konflikterne i spil på en helt anden måde end du formentlig er vant til. Terningerne (og der er en del af dem) kommer på bordet og bliver rullet, efterhånden som nye elementer introduceret i konflikten. Derpå prøver parterne at overbyde hinanden, indtil den ene part enten bakker ned eller løber tør for terninger. Resultatet er ikke ganske ulig de bedste spaghetti-westerns.
Spillet på
Krikkit Con Mk XIII (2006) |
Indsend rettelser for denne side