Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Byens...

System: World of Darkness (light)
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af

✏️Asbjørn Odsten Boel Christensen

Foromtale

Det er IKKE et helte-scenarie.
Det er IKKE et investigaton-scenarie.
Det er IKKE et skridt på vejen mod at løse alle problemer.
Det er Byens fortælling ...

Byen er et legeme, en enorm krop der arbejder, uden at komme nogen vegne. Kødet er bygningerne, det solide, massive og definerende, stående som var de bygget af byen selv. Blodårerne er vejene, med konstant bevægelse uden synligt mål, med puls-slag i lyskurvernes tempo. Nerverne er ledningerne, der render fra kraftværkerne og telefon-centralerne, gennem mugne gips-vægge i forstæderne og hele vejen til de gamle solide mursten i penthouse-lejligheden på Pressman Hotel. Menneskene er indbyggere i denne by, denne krop. De er Byens næring, Byens hjerteblod, og Byens tanker.

Menneskene opsluges af Byen, som også fødte dem, netop med det formål. Hver dag bringer de nyt liv til de fjerneste dele af Byen, mens deres meningsløse liv går deres gang. De tænker, og gennem dem tænker byen også, på hvad der nu engang optager små mennesker i en stor by.

De tænker på Mordet!

Mordet genlyder i alles tanker. Resonanser af mordet og efterdynninger vælter ud over byen. Fra den grønne filt, egetræsgulvene og messinghåndtagene i penthouselejligheden på Pressman hotel. Ud til slummen, de tomme veje, mugne vægge og slidte skæbner i forstæderne. Alle tænker på det, også jer.

Spillet på

Fastaval 007 (2007)


Indsend rettelser for denne side