Stone of Destiny
System: Systemløst
Deltagere: 1 GM, 5 spillere
Af
✏️ | Louise Floor Frellsen |
✏️ | Johanne Schilling |
Download
Scenariet [dansk] | (2,8 MB) | |
Spilpersoner, Handouts [dansk] | (1,6 MB) |
Foromtale
Det er stadig nat, og en snestorm samler sig over det iskolde bakkelandskab. Månen er skjult af tunge skyer, så kun bilens lygter oplyser landevejen. Stemningen i bilen er trykket og mættet med forventninger og uudtalt uro. Føreren af bilen kaster hurtige, bekymrede blikke i bakspejlet. Lyden af sirener udebliver. Kun én af passagererne smiler tilfreds og betragter roligt vejen, der snor sig foran dem. Vejen hjem. Omkring ham veksles urolige blikke; de ved, at grænsen stadig ligger mellem dem og deres mål. De ved imidlertid ikke, hvad der sker, når de er kommet over grænsen. Det er ikke slut, før stenen er på plads. Det er ikke slut.
Fem skotske studerende begiver sig sammen til England for at bryde ind i Westminster Abbey og stjæle et nationalklenodie ‘The Stone of Destiny’. Drevet af idealisme og ungdommeligt overmod vover de sig ud i et dristigt projekt. Det viser sig dog, at ingen af dem har medregnet alle faktorer, og det hele eskalerer, da de ikke er de eneste, der mener, at det er på tide at hævne Englands ugerninger. Venskaber sættes over styr, da de bliver tvunget til at beslutte, hvad de virkelig vil.
”Stone of Destiny” blev bragt til England af kong Edward I efter erobringen af Skotland, og blev således et symbol på Englands sejr og Skotlands nederlag. Måske vil den nu få en ny betydning.
Spillerne vil blive sat til at spille de fem studerende fra Glasgow University, der tager til London for at stjæle den gamle sagnomspundne sten tilbage til Skotland.
Spillet på
Fastaval 007 (2007) |
Indsend rettelser for denne side