Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Kryptograd

System: Konflikt lite
Deltagere: 4 spillere

Af

✏️Mads Jakobsen

Foromtale

"... og det viser sig, at vi fejlvurderede stedets betydning under hele den kolde krig. Vi vidste selvfølgelig, at det fandtes, næste billede tak, den militære jernbane fra Khalmer Ju ender ved lokaliteten, som I kan se. Vi sporede også den lille atomreaktor en gang i firserne, jeg skal ikke komme ind på hvordan. Næste billede. Der ser I skorstenene. Det er en lille PWR reaktor, formodentlig en flådemodel. Så, underjordisk base, flådereaktor, 500 m fra Karahavet og dermed den arktiske krigsskueplads. Vi troede, at det var et u-bådsdepot og sonar lyttepost."

"Den kolde krig er forbi, og Rusland fattes penge. Ikke desto mindre var vores forbløffelse stor, da vi modtog invitationen (fumler med papir): "Vestens fremmeste hjerner inden for neutrino-forskning, kryptologi og computervidenskab inviteres til at validere en epokegørende videnskabelig opdagelse etc etc." Inviteres til ...

KRYPTOGRAD

Mine damer og herrer: en vaskeægte hemmelig sovjetisk by. Hidtil totalt ukendt. Fuldstændig isoleret. Afsløret aldeles frivilligt af den russiske stat."

Kryptograd er et tekno-thriller / survival horror scenarie. I vil spille et hold vestlige eksperter, der kommer ud i noget, de slet ikke har regnet med.

Tekno-thriller delen kræver at I, som spillere, er i stand til at gennemtænke situationer og gennemskue perspektiver. I skal have fornødent drive til at finde på løsninger, og fører dem ud i livet. Survival horror delen kræver bare, at jeres figurer kan skrige, bløde og dø.

Spillet på

Viking-Con 24 (2005)


Indsend rettelser for denne side