Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Memento Mori

System: Systemløst
Genre: Drama, Thriller
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af

✏️Peter Brodersen

Foromtale

Plejehjemmet Magnolia Retirement Center, Paradise Valley, Arizona

Liget af en 90-årig beboer, som ingen har besøgt i tyve år, bæres ud i den ventende ambulance.

Indenfor i opholdsstuen sidder de øvrige beboere blandt tobakslugtende, gustne møbler. De brune gardiner lukker solen ude, og den umoderne og halvdefekte transistorradio giver ingen lyd fra sig. Alle er stille. Ingen vil sige det, som alle ved, og som dagen allerede har understreget: Når man først er havnet på plejehjemmet, går det ned ad bakke. Sanserne svækkes. Plejerne bliver nødt til at hjælpe med medicinen. Man husker ikke så godt, og drømme og virkelighed smelter sammen. Til sidst er døden uundgåelig.

Hvor blev de sidste mange år af? Hvorfor kommer familien aldrig og besøger? Hvorfor... vent... nej... familien? De sidste mange år? Nu vender det hele tilbage, og alt bliver klart. Også hvorfor vi skal dø i morgen.


Memento Mori: Husk, at du skal dø. Udsagnet er blevet brugt i de sidste tusinde år. Kunstnere har anvendt det som et oplæg til at man bør leve i nuet og nyde livet, mens man har det. I det antikke Rom blev frasen brugt af tjenere til generaler for at minde dem om, at de måske var sejrsherrer i dag, men i morgen var atter en dag, og hovmod står for fald. I alle tilfælde er det en påmindelse om menneskets dødelighed.

Spillet på

Krikkit Con XII - Skandale (2004)
Fastaval (2005)
Hyggecon (2005)


Indsend rettelser for denne side