Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Diablo II½: The Secret Giant Hamster Level

System: D20 / D6
Genre: Fantasy

Af

✏️Peter Thestrup

Foromtale

Et knap så seriøst scenarie der primært henvender sig til yngre deltagere, eller deltagere der har fået lidt vel rigeligt meget touchy-feely rollespil indenbords.

Det hænder at man efter en god weekend's non-stop gambling foran den super-tunede computer begynder at have en anelse svært ved at skelne mellem hvad der er virkelighed, og hvad der er... nå-ja, den virkelighed i det spil man nu lige er i gang med at kæmpe sig igennem.

...

I næsten et helt år havde den lille gruppe, nu godt sammentømret, eventyrere mødtes fast hver anden fredag aften, og trofast kæmpet sig igennem alskens fæle monstre, demoner og end-of-level skabninger og fundet nærmest latterlige mængder skatte og uvurderlige magiske dingenoter i den efterhånden velkendte verden, med de efterhånden lige så velkendte begivenheder; som regel varede disse møder det meste af weekenden, og alle havde de holdt sig oppe på junk-food, cola og syntetisk skum-slik.

Efter en noget hård omgang med en velkendt rød hornet fanden(!) der uundgåeligt havde medført mere end et par genoplivninger, dristede en af gruppens krigere sig til fraværende at indtaste et par hurtige, hånlige bemærkninger om hvor nemt spillet var blevet, og hvorfor i alverden der ikke blev lanceret en ny og vildere udvidelse til det efterhånden noget trivielle spil.

Det skulle vedkommende ALDRIG have gjort; måske var det fordi de alle var godt høje på adrenalin efter den blodige kamp, måske var det mangel på søvn - der var ikke rigtig mogen der fandt ud af nøjagtig hvad det var der skete, før der var for sent...

Ubevidst havde lige præcis denne her gruppe eventyrere gennem nogen tid påkaldt sig opmærksomheden fra en usædvanlig grum, stor og lodden afgud; den havde længe pønset på at hævne sine ikke-lodne med-afguder, men havde aldrig rigtig fundet et passende tidspunkt. Nu havde den endelig fået nok; rette tidspunkt eller ej, nu skulle de sa'tme ha' klø!

Og en-to-tre, blev deres dødelige sjæle skånselsløst suget ind i den velkendte fantasi-verden, mens deres jordiske hylstre savlende og meget bøvet så tomt til...

...

Således gik det til, at en mindre flok besatte computer-spillere fik sig en højest besynderlig oplevelse på en ellers helt almindelig søndag eftermiddag i oktober...

Spillet på

Viking-Con 23 (2004)
Con Dôme (2005)


Indsend rettelser for denne side