Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:
Vælg sprog:

daennbsv

De levendes synder - de dødes skyld

System: Storyteller (Orpheus)
Genre: Efterforskning
Deltagere: 1 GM, 4-5 spillere

Af

✏️Elias Helfer

Foromtale

”Orpheus er i grunden ikke så meget anderledes end så mange andre moderne virksomheder. Man satser på personalepleje, man headhunter de bedst kvalificerede folk, man prøver at bevare et teknologisk forspring frem for konkurrenterne… intet nyt under solen. Skærer man det overnaturlige, lidt skræmmende koncept væk, er vores arbejdsopgaver såmænd ikke meget anderledes end så mange andre virksomheder der går under navne som ”konsulentvirksomheder” eller ”troubleshooters” – for ikke at sige ”privatdetektiver”, for ofte er det det vi er, om end på et andet virkelighedsplan. Og sådan set er det ikke så stor forskel på at kommunikere med et menneske og en Post Døds Enhed – et spøgelse, om man vil.

Men denne opgave – den var ud over det sædvanlige. Den fik hårene til at rejse sig på vores rygge, og gjorde mere end en af os ualmindeligt skidt tilpas.

Vi tror ofte, at det værste er det ukendte, det, der ligger udenfor vores fatteevne, skyggen der lurer i udkanten af vores synsfelt, eller hvordan man nu udtrykker det. Men det er kun fordi vi ikke tør vende os imod den sande uhyrlighed, det måske mest skræmmende i denne verden: det, der lurer i menneskers sind.”

Orpheus er et nyt system i White Wolfs Storyteller-serie. Dvs. at systemet ligner det man kender fra Vampire, Werewolf, Mage, osv.

I Orpheus spiller man enten spøgelser eller levende mennesker, der er i stand til at sende deres sjæle ud ad kroppen og på den måde blive spøgelser i en vis periode. Spillets fokus er lagt på folk der arbejder for firmaet Orpheus, der er de første og de største på markedet for kontakt med de døde.

Dette scenarie er beregnet på folk der aldrig har spillet Orpheus. Har man spillet Orpheus er man dog mere end velkommen, og det er at foretrække, hvis man har spillet mindst et af White Wolfs systemer før. Det er dog ikke et krav.

Spillet på

RusCon 13 (2004)


Indsend rettelser for denne side