Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Kulden og Stilheden

System: Systemløst
Deltagere: 1 GM, 4-6 spillere

Af

✏️Anne Meus Morthorst

Foromtale

Information fra Viking-Con's hjemmeside:

Teaser: Det skulle bare have været en hyggelig tur med vennerne til Nordsverige. Men mens sneen daler og natten falder på, bliver I én efter én konfronteret med både indre dæmoner og ydre farer.

Stikord: intrige, horror, improv, systemløst

Info om scenariet:
* Blok: F1-F2
* Minimalt læsestof (få ord eller sætninger på fx handouts)
* System: Systemløst semi-live

Foromtale:

En gruppe nære venner har lejet en minibus og styrer mod Nordsverige og tante Kirstens bjælkehytte for at holde alletiders vinterferie. Det er under frysepunktet og vejen er lumsk, som I kommer længere og længere fra nærmeste landsby, men bagagerummet er proppet med proviant og alkohol, playlisten kører for fuld smadder og humøret er højt - i hvert fald på overfladen.

I har hver især ting I har brug for at komme af med eller væk fra og den lange, seje køretur har nok ikke gjort stemningen bedre.

I prøver selvfølgelig at få det bedste ud af turen, men i løbet af de første par dage begynder mærkelige ting at ske. Underlige lyde i natten. Skygger uden for vinduerne. Fodspor i sneen, som ingen af jer vil indrømme at have lavet.

Er det bare tilfælde, kører en af jer en practical joke på de andre eller foregår der virkelig noget uhyggeligt i og omkring huset?

Som temperaturen falder og sneen lægger sig som et kvælende tæppe omkring hytten, stilles I over for et svært valg: Kan I holde modet oppe og sammen på vennegruppen eller begynder gamle venskaber at nedbrydes og sind at krakeler

***

Folk reagerer på stress på forskellige måder – voldsomt, højlydt, ondskabsfuldt, handlingslammet og så videre.

Kulden og Stilheden er et scenarie, der inviterer til indlevelse i og udlevelse af karakterernes indre tanker, frygt og paranoia. Byg din karakter op fra bunden og bestem om de skal flyve eller falde, elske eller hade, kæmpe eller flygte for livet.

* Spillertype: Du skal kunne lide at føle, leve og ånde en karakter og lade dig rive med af en stemning, både hyggelig og uhyggelig. Scenariet er heavy på improvisation og semi-live, så medbring alt dit skuespiltalent og indlevelse og vær med til at skabe historien fra bunden af. Hvem ved hvor vi ender?

* Spilledertype: Du skal kunne trives med kaos, have de store improvisationsbukser på og være god til at løbe med spillernes forslag og fornemmelser. Historien er ikke skrevet, den skal leves - og du skal være med til at trække i spillernes tråde, uanset om de styrer mod en lykkelig slutning eller total nedsmeltning.

* Spiller – beware! (Content Warning): Ingen

Spillet på

Viking-Con 43 (2024)


Indsend rettelser for denne side