Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Af Glemslens Dyb

System: Vision Trolddom

Af

✏️Asta Wellejus

Foromtale

Ingen kan undslippe fortiden.

Den kaster sine skygger som myter og rygter om halvt glemte gerninger. Dens blege spøgelser vandrer iblandt os, knapt synlige for vort øje, indtil mørket falder på, og de atter får nyt liv.

Dens hensmuldrede ruiner ligger dækket, skjult af de nye skud og vækster, ventende på, at deres tid skal komme påny.

Ingen mand kan undslippe den nåd han har udført, den skæbnevej han selv har betrådt.

Og den gale fremstamme, at ulvene er vendt tilbage ...

TROLDDOM foregår i en verden med skønne byer og dybe skove, adel og bønder, riddere og kæltringe - og trolddommen: Hellige lunde, hjemsøgte ruiner, sære væsener i skovenes dyb og spåmænd og alkymister i byernes gemmer. Myterne taler om guder og drager, der engang har haft deres færden på jorden, og hvis skygger ikke endeligt har forladt disse riger.

Det er forsommer. Træernes friske grønne kroner vejer langs den støvede landevej i den milde vind. Kornet står højt, pigerne er unge og smukke og handelsmændenes punge er fulde.

Vinterens sult og kulde er glemt, og for gøglerne i Argos Rantos' trup er livet atter lyst og let.

Spillet på

Viking-Con 11 (1992)


Indsend rettelser for denne side