Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

AD&D (Lux-Con '91)

System: AD&D 1st Edition

Af

✏️Anders Tønnesen

Foromtale

Kroen er lusket, og det er vel egentlig heller ikke så mærkeligt, da den befinder sig i den fattige del af storbyen Kascona. Hvorfor lige netop du befinder dig et sted som dette undrer dig. Det er som om du er blevet bragt herhen af din skæbne.

Du mærker rummets atmosfære ændres til intens spænding, som berører alle de mærkværdige personer, du ser omkring dig. Det er som om I alle er i samme situation - i en dyb dal af sort fortvivlelse eller resignation.

Du hører døren til kroen åbnes, men i stedet for den gamle mand med langt hvidt skæg, du halvvejs ventede, træder en ung fantastisk smuk kvinde ind i kroen. Hun oplyser rummet som var hun en sol. "I må hjælpe mig, ædle herrer, thi min nød er stor. Jeg må genfinde min families dyrebareste skat eller dø. Men den befinder sig i Den Glemte Tempeldal, hvortil jeg ikke kan gå alene ... - Hjælp mig!"

Du og fire andre rejser sig op og tilbyder jeres hjælp. I er følgende: En skønjomfru, en garvet kriger, en fin elver, en tyk dionysos-præst, en halvskaldet, sortklædt mand og en lyshåret yngling.

Et stort eventyr venter jer i Tempeldalen. Et anderledes AD&D modul, som lægger vægt på rollespil, rollespil og rollespil.

1st edition-regler vil blive brugt

Spillet på

Lux-Con (1991)


Indsend rettelser for denne side