Om Alexandria
Giv en hånd
Indsend rettelser

Søg efter spil
Tags
Alexandria i tal

Steder
Kalender
Blog-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt os
Privatlivspolitik
Log ind:
Language icon Vælg sprog:

dadeennbsv

Frygtens ø

System: D&D Basic

Af

✏️Kåre M. Jessen

Foromtale

Hvert halve år afgår et skib fra storbyen Secillia til øen Gumith. Dette skib er ikke noget normalt skib, det er et slaveskib. Slaverne har et til fælles, de er alle forbrydere. Ombord på en af disse transporter sidder fem personer der endnu ikke kender hinanden, men det kommer de snart til. Et sted ude i fremtiden lurer en fælles fjende, som de kun sammen kan besejre.

Efter to dage i det lokal fængsel hvor kun lugten af nye fanger har kunnet overrumple lugten af kloaksystemet, som tilfældigvis løber lige uden for tremmerne, glæder du dig til at komme væk. Først bliver du ført i lænker ind på politikommisærens kontor. Her bliver din fremtid fortalt dig. Først på turen ned til skibet går det op for dig, hvad det var den gamle skaldede mand sagde: ”Dømt til to års slavearbejde på en nærtliggende ø”. I næste nu mærker du et stærkt greb om dine arme, ”Kom så her din lille beskidte lusede forbryder” skråler en meget brutalt udseende mandsperson sammen med en masse spyt op i hovedet på dig. Du bliver ført over en stor plads, foran dig kan du se et stort skib. Men du er ikke alene, længere fremme går der en masse slaver lænket i en række. Du bliver ført ombord på skibet, og bemærker straks rotten der løber tværs over dækket. ”Ja, bare rolig, der er mange flere” høre du en ny mand sige, da han ser du står og kigger på den. Langsomt må du bevæge dig ned af den smalle trappe, for ellers falder du i dine lænker. Lugten af saltet fisk og afføring når straks din næse. Du bliver ført hen til en dør med tremmer i. Døren bliver åbnet og du bliver skubbet ind, hvorefter døren på ny smækkes i. Inde i cellen sidder der fire lige så forskræmte personer som dig selv…

Spillet på

DRF-Con (1992)


Indsend rettelser for denne side