NGS - Rav og rust
System: D6 System
Genre: Action, Drama, Fantasy, Thriller
Deltagere: 5 spillere
Af
✏️ | Bjørn-Morten Vang Gundersen |
Foromtale
NGS - Når Guderne Sover
I tidernes morgen fandtes De. Guderne af Carraval, de kosmiske kræfter, de skabende, de destruerende, de nytænkende: alt og intet med ingen vej imellem, og de var fantastiske og nådesløse. De kreerede og de destruerede, som det faldt dem ind.
På et tidspunkt før tiden rigtig gik i gang, var guderne allerede trætte og udkørte. De manglede inspiration, de manglede skaberlyst, og Somnar - Gud for fantasi og drømme - lånte sine evner til de andre. Når Guderne sov, ville de drømme som alle andre og deres kreativitet blomstrede som aldrig før. Nogle skabte mareridtsvæsner, andre drømmeskabninger og helt tredje, skabte landmasser og områder, som man aldrig før havde set. De var ellevilde, og guderne skiftedes til at sove og drømme. Når de vågnede skabte de hvad de havde drømt... Men Somnar så hvordan guderne begyndte at vogte om deres. Der spredte sig mistillid, for den enes drøm var den andens mareridt, og hvis to væsner mødte hinanden var det ikke sikkert, at de kunne sammen.
De fleste guder gik sammen og skabte et rige udenfor det drømmende og udefinerede kosmos. De navngav dette sted Carraval, som betød Gudernes Gave. De lod Carraval være i de vågnes rige, og Somnars smerte tog til. Et rige han ikke kunne besøge, ej heller bidrage til. Alt Somnar kunne, var at se guderne drømme og skabe et rige som han aldrig ville få del i. Somnar blev vred og mindede Guderne om, at evnen til at drømme var hans, og den skulle han have tilbage! De brugte den imod ham, og han brød sig ikke om det - og langt de fleste guder nægtede at aflevere evnen tilbage. Hvordan kunne Somnar være så arrogant at tro, at den evne ikke var for alles bedste?
Æoener gik og en krig som ingen i Carraval kender til, fandt sted. En krig på principper og moral, og en krig imellem guder. Nogle gange vandt Somnar og hans allierede, og andre gange vandt de guder, som nu kaldte sig for Kerneguderne. De var kernen af Carraval og deres evner havde stor indflydelse på den vågne verden. Væsner var over tid blevet skabt, og Kerneguderne delte deres evner med disse. Væsnerne, mennesker især, lærte hurtigt, at jo flere som brugte den samme kerneguds kraft, jo hurtigere gik der før den gud skulle sove og lade op. I den periode hvor en gud sov, var dens følgere næsten magtesløse.
Kerneguderne så straks problemet, og indordnede sig i en udtalt alliance, så der altid var kerneguder som ikke sov. Mennesker forstod, for hvis Kerneguderne alle faldt i søvn, så ville Carraval stå uden beskyttelse imod Somnar og sine. Tiderne henrullede og en balance blev skabt, og Somnars vrede tætnedes. De vågnes verden var udenfor hans rækkevidde... Medmindre...?
Velkommen til Eventyret om Rav og Rust.
- - - - - -
Allerførst, tak for at læse introen!
Dernæst, I kommer til at spille en gruppe magtpersoner: magiske krigere, adelige eller præste, der hurtigt finder ud af, at for at redde Carraval, må man rejse ind i det som bliver omtalt som Riget af Rav og Rust, for at standse en fremmarch af mareridtskabninger og forfald. En længehemmelig gruppe, kaldet Løvfaldets Orden, har åbnet en portal til Riget af Rav og Rust, og ud vælter skabninger, der mildest talt er den perfekte krydsning mellem forfald og elegance. De er efterårets krigere: de er Løvherskerens folk, og de har til sinde at rive Carraval fra hinanden, og én gang for alle sikre at forfald og forglemmelse også vil være de vågnes skæbne!
Du kommer til at spille én af følgende roller:
Sølve Himmelkalder, præst
Rinn Drømmetyder, Magiker med speciale i Somnars kræfter
Gyrin Muller, præst
Osark Tindalon, Hellig kriger
Urun Me-antalon, Adelig og befaler
Spillet på
ESFROAG (2022) |
Indsend rettelser for denne side