Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Hinsides det grå

Vorderseite für Hinsides det grå

System: Hjemmelavet
Genre: Efterforskning, Gyser
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 5 Spieler

Von

✏️Thomas Elfing

Herunterladen

PDF Szenario [Dänisch] (2,1 MB)

Beschreibung

Mads vågnede med et halvkvalt skrig badet i sved. Satans, det var fjerde dag i træk. Mads kiggede på uret, pis pis pis – den var tre om natten. To timer til han skulle ud af sengen så han kunne nå frem til pladsen i god tid. Han svingede benene ud over kanten på sengen og rakte ud efter pakke med smøger, der lå på natbordet ved siden af sengen. Han tændte en smøg og tog et ordentligt hvæs. Han måtte til at indse det, lige meget hvor meget det pinte ham, de nye piller var begyndt ikke at virke mere.

Det var det samme mareridt, der rev ham ud af sengen hver nat. Han var seks år og lå i sin seng. Det var mørkt udenfor. Hvorfor han var vågnet vidste han ikke. Ovre fra døren kunne han høre sin fars stemme: "Sover du ikke Mads?" "Nej, far." En kort pause. "Det var højst beklageligt." Lød det ovre fra døren i en stemme der ikke var hans far. "Så kommer det her ikke til at blive rart..." Stemmen var hæs og truende. Døren blev skubbet langsomt op, og ovre i døren i lyset fra gangen kunne Mads se en krumbøjet skikkelse med uvirkelige lange arme, der endte i krogede hænder. Der bredte sig en isnende kulde fra skikkelsen, der gik gennem marv og ben. Mads var stivnet af skræk, han havde lyst til at skrige, flygte og græde. Men kunne kun ligge stille mens skikkelsen med slæbende skridt nærmede sig sengen. Og det var altid her han vågnede...

Systemet er udviklet til lejligheden. Hver spiller modtager 13 spillekort i én kulør. Disse kort repræsenterer både ens "liv" og styrken af de evner man kan anvende for at overkomme en udfordring. Spillerne ved bare ikke hvilken sum udfordringen kræver. Jo højere spillekort man spiller, desto større evne. Aktivering af evner vækker begravede/fortrængte minder og forårsager stærke følelser hos den enkelte spiller.

Hier gespielt worden

Viking-Con 36 (2017)


Korrektionen für diese Seite einschicken