Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Armageddon Sun

System: D&D 3rd Edition

Von

✏️Tim M. Henriksen

Beschreibung

En mørk aften i en stille landsby langt fra hvad byfolk kalder grænsen til civilisation, træder en høj mand i en fuld pladerustning ind på den lokale kro. Underbelyst og gemt i skyggerne af døren kan mandens ansigt eller race ikke genkendes, selvom alle ansigter i rummet begynder at stirre på manden. Det er kroværten som bryder stilheden.

"Aahh,...velkommen fremmede, kom, kom, sæt Dem, De må være træt. De kan ikke være kommet andet end langvejs fra."

Med et stille nik følger den nyankomne kroværten til bordet.

"Kan jeg bringe Dem noget mad eller drikke, vi har en fremragende gang fasan i gryderne. De skal endeligt tage for Dem af retterne alt er betalt. De har blot at bede om det så skal vi forsøge at behage Dem."

Den rustningsbeklædte skikkelse afviser kroværtens tilbud med et vink med hånden. Kroværten trækker sig tilbage gennem den besynderlige stilhed. Ved hvert af de seks borde, som hans krostue besidder, sidder kun en person. Seks personer, vidt forskellige fra hinanden, dog alle med det samme pergament, en invitation om man vil.

Barn af Locar

Vi, landsbyens ældste, hidkalder dig, og
dine søskende til dit fødested. Tiden for
jeres skæbne er nært forstående. Vi minder
Dem om Deres løfte og den pligt De har
til at adlyde vores kald. Inden den 17. aften
efter den nye måne skal De være mødt i
Deres hjemstavn. Kom og indfri Deres
Skæbne og løs Deres slavelænker. Husk at
dette er Deres skæbne og ikke noget som
Venner eller eventuel familie har noget gøre
med. De, Barn af Locar, skal komme alene.

Brevet er læst mange gange og de fremmødte har alle tænkt om, eller hvordan, de kunne slippe, men alle var klare over at intet kunne der gøres. Så nu var de her, de fleste modvilligt, alle uklare over hvad der nu skulle ske, men dog forventningsfulde over tanken om at deres 26 års lange slaveri endeligt snart var overståede.

Scenariet er skrevet i Forgotten Realms verden med D&D systemet. Det er et fleksibelt eventyr med hovedparten af indholdet baseret omkring en klassisk dungeon-crawl. Det er bygget til alle niveauer af spillere. De spillere der ønsker det, kan spille scenariet som hack-and-slash, mens de spillere der ønsker at arbejde med deres karakterer kan gøre dette. Grupperne vil blive inddelt efter hvilket ønske man har til scenariet.

Hier gespielt worden

Viking-Con 20 (2001)


Korrektionen für diese Seite einschicken