Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Que? (Fønix)

Genre: Fantasy

Von

✏️Balder Asmussen
🎨Morten Fredberg-Holm

Beschreibung

Spilpersonerne har en underlige fornemmelse af at flyve (de bliver teleporteret), og pludselig befinder de sig i en stor, mørk og fugtig stensal, kun oplyst af spredte fakler. Spillerne har intet fået at vide om deres evner eller baggrund.

Foran dem står en høj, skaldet mand, der er iført en sort kappe og har en stav i hånden. Han siger:

"Velkommen til mine underjordiske kamre. I undre jer sikkert, over at jeg har hentet jer hertil, men vores fælles fjende, Mortimus, er på krigsstien igen. Så hvorfor ikke slå pjalterne sammen og begrave gammelt fjendskab? Vores samlede visdom kan overvinde Mortimus og senere erobre hele landet, måske endda hele verden. Nå, hvad siger I? Hvad siger du, Andoloke?"

På dette tidspunkt går det op for troldmanden at spilpersonerne har mistet hukommelsen, da han teleporterede dem hertil. Hele hans plan er gået i vasken.

"Satans!" siger han og forsvinder i en røgsky.

Her står spilpersonerne og fatter ikek en døjt. Der er en dør ud.

Articles

Få dem på krogen - Que? Seite 42 Fønix nr. 13 (Oktober/November 1996) Fønix

Extrainformationen



Korrektionen für diese Seite einschicken