Hinterlandet: Aftenlandet, Morgenlandet og Skumringslandet
System: Hinterlandet
Genre: Fantasy, Helcon
Teilnehmer: 2-6 Spieler
Von
✏️ | Morten Greis Petersen Fakkelskov |
Beschreibung
Vigtigt: Aftenlandet, Morgenlandet og Skumringslandet er tre sammenhængende scenarier, hvor man kan deltage i den eller de dele, man har lyst til.
Aftenlandet
Når aftensolen forsvinder i horisonten trækker den lange skygger over ødemarken, og i deres mørke gløder øjnene rødt fra nattens væsner, som lusker frem. Gobliner, orker og kobolder er på krigsstien.
Fra fæstningens mure kigger kommandant Lucinius bekymret ud over landet, hvor stadig flere monstre flokkes, og hver nat bliver lyden af deres trommer dundren og hornenes gjald stadigt voldsommere. Hvad tiltrækker dem? Hvad er det for en mørk kraft, som kalder dem til sig?
Med en bekymret mine forlader Lucinius bolværket. Hvordan skal han forsvare rigets grænser mod de mange monstre, som stimler sammen uden for hans murer? Kejserriget kan ikke undvære sine legioner til en enkelt bekymret kommandant. Hvad der er brug for, er nogen, som kan rejse uset ud i ødemarken og finde årsagen til det mørke, som samler sig i ødemarken.
Her begynder historien for vores helte. En flok modige, unge eventyrere skal vove sig ud i ødemarken og finde årsagen til at orker, gobliner og kobolder er begyndt at flokkes. Hver nat høres deres krigstrommer, og hornene gjalder.
Aftenlandet er oldschool rollespil, og henter sin inspiration fra materiale så oldschool, at de fleste rollespillere, du kender, endnu ikke var født, da det blev spillet (1977-1984). I Aftenlandet udforskes mystiske huler, monstre konfronteres og forunderlige skatte findes, men lige om hjørnet lurer de fæleste fælder og de forfærdeligste skurke. Aftenlandet bruger en enkel variant af D&D-reglerne, som tager få øjeblikke at lære.
Morgenlandet
Fra sit bolværk skuer kommandant Lucinius ud over ødemarken. Hans fæstning er grænsen mellem barbari og civilisation, og ude fra horisonten strækker lange sorte røgsøgler sig dovent over morgengryets himmel. Sent i nat kom hans spioner ind fra vildmarken. De havde vilde historier om et stort og sælsomt mørke, som havde rejst sig fra graven og nu kaldte al ondskab til sig. Fast besluttet vender han sig om, og går ned af trappen til gårdspladsen, hvor en gruppe eventyrere står klar. Han havde besluttet sig for deres opgave.
Her begynder historien. Eventyrere sendes ud i ødemarken for at opsøge det mørke, som truer med at sende horder af ondskab mod kejserriget.
Morgenlandet er oldschool rollespil, og henter sin inspiration fra materiale så oldschool, at de fleste rollespillere, du kender, endnu ikke var født, da det blev spillet (1977-1984). I Morgenlandet udforskes mystiske huler, monstre konfronteres og forunderlige skatte findes, men lige om hjørnet lurer de fæleste fælder og de forfærdeligste skurke. Morgenlandet bruger en enkel variant af D&D-reglerne, som tager få øjeblikke at lære.
Skumringslandet
Om aftenen, når vinden har lagt sig, går kommandant Lucinius op på fæstningens for at skue ud over ødemarken, som han vogter over. I rolige tider er alt fredeligt, men nu blusser bålene op overalt. De spredte styrker af orker og kobolder, som flokkedes i ødemarken under Mørkets kald, har samlet sig under en ny leder, orkhøvding Thar, som har beordret krigsmaskiner bygget. Snart vil de marchere mod fæstningen, og derefter mod resten af kejserriget. Uden rigets legioner til at standse orkerne i felten, er den bedste løsning være at sende en flok eventyrere direkte efter høvding Thar. Heldigvis har kommandant Lucinius netop løsningen ved hånden: En flok eventyrere villige efter nye udfordringer.
Her begynder historien. En flok eventyrere sendes ud i ødemarken for at snige sig ind mellem orkernes rækker for at standse orkhøvding Thar.
Skumringslandet er oldschool rollespil, og henter sin inspiration fra materiale så oldschool, at de fleste rollespillere, du kender, endnu ikke var født, da det blev spillet (1977-1984). I Skumringslandet udforskes mystiske huler, monstre konfronteres og forunderlige skatte findes, men lige om hjørnet lurer de fæleste fælder og de forfærdeligste skurke. Skumringslandet bruger en enkel variant af D&D-reglerne, som tager få øjeblikke at lære.
Hier gespielt worden
Ude af ConTrol^2 (2013) |
Extrainformationen
- Aftenlandet, Morgenlandet og Skumringslandet er en trilogi af scenarier. Af denne trilogi er to siden blevet selvstændige scenarier - Hinterlandet: Orkfæstningen og Dødekongens katakombe - som er blevet kørt på Fastaval samme år som en del af HelCon.
Korrektionen für diese Seite einschicken