Eller en drøm
(Alias: Dogme#3 - Eller en drøm)
System: Systemløst
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 6 Spieler
Von
✏️ | Max Møller |
Herunterladen
Szenario [Dänisch] | (0,2 MB) |
Beschreibung
Hver dag gnubbede vi os op ad nye fortidslevninger. Det skaber af og til en svag og usikker gnist, som man med vilje forsøger at undertrykke, men som alligevel formår at ryste én og få én til at tvivle på, om man mon lever i den bedste af alle verdener, og om fremskridt nu også er synonymt med forbedring. Det, som er kommet på afveje i tidens løb, er nogen gange værd at se nøjere på.
På vor rejse til østen var vi altså fanger i en historie, og vi tillod os en del fantasterier undervejs, som for at skærpe de redskaber, vi skulle bruge under vores søgen.
Denne nye, støvede, besværlige og dårligt vedligeholdte vej, som førte os tilbage til klostrenes stilhed, afskærer os fra virkeligheden, sådan at vi med en enkelt ældgammel bevægelse tegner en sort streg på et hvidt stykke papir og fortæller den ukorrekte beretning om en virkelig og reel fortid, som aldrig har eksisteret, om en underjordisk civilisation, hvis himmel, overstrøet med malede stjerner, var langt mere virkelig end de fjerne lys på vort firmament.
Hier gespielt worden
Fastaval - Atlantis (1999) |
Extrainformationen
- Scenariet er et handout i Being Max Møller
- Foromtalen er et uddrag fra indledningen til Milo Manaras tegneserie af samme navn.
Korrektionen für diese Seite einschicken