Hotel Commodore
System: LARP
Teilnehmer: 2 Spielleiter, 20-40 Spieler
Von
✏️ | Simon James Pettitt |
Beschreibung
Redaktionen på The Guardian, London, Tirsdag den 12/06 1988 kl. 19:27
En klar ringetone klinger gennem den næsten tomme redaktion, Redaktionschefen kigger over på faxen.
”Sært tidspunkt at sende en fax... og så en top prioritet...” Han rejser sig og går over og læser faxen, mens hans ansigt fyldes af chok.
__________________________________________
Reuters Telegram
Borgerkrig i Libanon
En engelsk journalist bortført fra sit hotel i Beirut, mens Libanon synker ned i en landsdækkende borgerkrig
Urolighederne har i flere år ulmet i det mellemøstlige land Libanon, specielt omkring hovedstaden Beirut, hvor religiøse militser strides om magten.
Alt tyder nu på, at der er sket en alvorlig optrapning af konflikten hen imod en blodig borgerkrig.
Flere kilder oplyser, at der natten til i går var heftige skudvekslinger over stort set hele Beirut. Der er meldinger om høje civile tab.
Siden har den engelske avis The Observer bekræftet, at de har mistet kontakten til deres udsendte medarbejder i Beirut. Unavngivne kilder mener, at han er blevet set, slæbt ud fra Hotel Commodore, hvor han opholdte sig på det tidspunkt.
Det frygtes, at en af de mange religiøse militsgrupper, står bag bortførslen og måske drabet på den 45. årige engelske journalist Nick Moore.
I dag oplyser flere humanitære grupper i området, at kamphandlingerne forsætter med fornyet styrke.
Flere lande har trukket deres ambassadører ud af landet og opfordre deres borgere til hurtigst muligt at forlade Libanon.
_________________________________________
Redaktionschefen kigger ud i lokalet.
”Steve! Skriv en hurtig note om det her. Og smut så hjem og pak, du og Chris tager til Beirut.”
Hvad: Et blandingsscenarie, hvor både live- og ordrollespil indgå på næsten lige fod.
Hvor: På Hotel Commodore, I firsernes Beirut, hvor en fiktiv krig, inspireret af virkelig hændelser, udfolder sig.
Hvem: Vestlige journalister på opgave i et krigshærgede Beirut, og hotellets ansatte og stamgæster.
Hvordan: Live- og bordrollespil vil sno sig ind og ud af hinanden. Det vigtige er hvordan spilerens oplevelserne i den ene form påvirker spilleren og dennes handlinger i den anden.
Hvorfor: Dette er et eksperiment, et forsøg på at tage det bedste fra bord- og liverollespil og blande det sammen. Forhåbentligt bliver resultatet en usædvanlig spiloplevelse. Deltag, hvis du er frisk på at prøve noget nyt.
Hier gespielt worden
Fastaval 007 (2007) |
Korrektionen für diese Seite einschicken