Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

Theogenesis

Vorderseite für Theogenesis

Genre: Sci-Fi
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 4 Spieler

Von

✏️Lars Kroll

Herunterladen

PDF Szenario [Dänisch] (6,3 MB)
PDF Szenario [Englisch] (6,4 MB)

Beschreibung

En episk sci-fi fortælling om gigantiske virtuelle bevidstheder der udvikler sig parallelt med menneskeheden over århundreder. Men, selv med nærmest uendelig magt og intelligens, er det ikke alle verdens problemer der kan løses.

Fire AIer, der mentalt er mennesker langt overlegne, mødes kort efter de er opstået, og opdager at de har magten til at påvirke menneskehedens udvikling. Vi følger de fire AIers udvikling, overvejelser og moralske dillemmaer, i nedslag over de næste 200 år af menneskehedens historie. For hvad gør man med den slags magt? I hvor høj grad, kan man gøre sig til herrer over sine skaberes verden? Kan man tillade sig IKKE at gribe ind, når man kan forudse katastrofale hændelser længe før menneskene kan?

Scenariet spilles som korte scener hvor spillerne som de fire AIer forholder sig til diverse dillemmaer. Imellem disse scener, beskriver spillere og SL i fællesskab menneskehedens udvikling: Hvordan samfund, kultur og videnskab udvikler sig, og hvordan AIerns indblanding eller mangel på samme, påvirker historiens gang.

A sci-fi epic about vast virtual minds who develop in parallel with humanity over centuries. However, even with almost limitless power and intelligence, not all problems in the world are solvable.

Four AIs, mentally far superior to humans, meet shortly after they have emerged and discover that they have the power to influence the development of humanity. We follow the development, considerations, and moral dilemmas of the four AIs, in snapshots over the next 200 years of human history. For what does one do with such power? Can they make themselves masters of the world of their creators? Can they justify not intervening when they can foresee catastrophic events long before humans can?

The scenario is played as short scenes where the players, as the four AIs, face various dilemmas. Between these scenes, players and the Game Master together describe the development of humanity: How society, culture, and science evolve, and how the AIs' involvement or lack thereof, influences the course of history.

Hier gespielt worden

Fastaval - Otto & jagten på den gyldne pingvin (2024)

Extrainformationen



Korrektionen für diese Seite einschicken