Theogenesis
Genre: Sci-Fi
Teilnehmer: 1 Spielleiter, 4 Spieler
Von
✏️ | Lars Kroll |
Herunterladen
Szenario [Dänisch] | (6,3 MB) | |
Szenario [Englisch] | (6,4 MB) |
Beschreibung
En episk sci-fi fortælling om gigantiske virtuelle bevidstheder der udvikler sig parallelt med menneskeheden over århundreder. Men, selv med nærmest uendelig magt og intelligens, er det ikke alle verdens problemer der kan løses.
Fire AIer, der mentalt er mennesker langt overlegne, mødes kort efter de er opstået, og opdager at de har magten til at påvirke menneskehedens udvikling. Vi følger de fire AIers udvikling, overvejelser og moralske dillemmaer, i nedslag over de næste 200 år af menneskehedens historie. For hvad gør man med den slags magt? I hvor høj grad, kan man gøre sig til herrer over sine skaberes verden? Kan man tillade sig IKKE at gribe ind, når man kan forudse katastrofale hændelser længe før menneskene kan?
Scenariet spilles som korte scener hvor spillerne som de fire AIer forholder sig til diverse dillemmaer. Imellem disse scener, beskriver spillere og SL i fællesskab menneskehedens udvikling: Hvordan samfund, kultur og videnskab udvikler sig, og hvordan AIerns indblanding eller mangel på samme, påvirker historiens gang.
A sci-fi epic about vast virtual minds who develop in parallel with humanity over centuries. However, even with almost limitless power and intelligence, not all problems in the world are solvable.
Four AIs, mentally far superior to humans, meet shortly after they have emerged and discover that they have the power to influence the development of humanity. We follow the development, considerations, and moral dilemmas of the four AIs, in snapshots over the next 200 years of human history. For what does one do with such power? Can they make themselves masters of the world of their creators? Can they justify not intervening when they can foresee catastrophic events long before humans can?
The scenario is played as short scenes where the players, as the four AIs, face various dilemmas. Between these scenes, players and the Game Master together describe the development of humanity: How society, culture, and science evolve, and how the AIs' involvement or lack thereof, influences the course of history.
Hier gespielt worden
Fastaval - Otto & jagten på den gyldne pingvin (2024) |
Extrainformationen
- Dommerne skrev: Hvad sker der når kunstige intelligenser dannes og vågner, og de erkender, at menneskehedens fremtid er i deres hænder? Med et episk og ekspanderende tidsperspektiv får spillerne lov at fortælle århundreders fremtidshistorie gennem AIernes øjne. På den anden side af kriser og krige åbnes nye muligheder, og scenariet giver plads til både en aktuel reflektion om kunstig intelligens og at spå om en fjern utopisk - eller dystopisk - fremtid.
- What happens when artificial intelligences awaken to sentience and realize that the fate of humanity is in their hands? With an epic and expanding time frame the players are given the freedom to tell centuries of future history from the perspective of the AIs. On the other side of crisis and war new possibilities arise, and the scenario creates a room for a reflection on the state of AI and to think about utopian - or dystopian - futures.
Korrektionen für diese Seite einschicken