Über Alexandria
Hilf uns: Aufgabenliste
Korrektionen einschicken

Nach Spielen suchen
Markierungen
Alexandria in Zahlen

Locations
Kalender
Blog-Feeds
Preise
Das Jost-Spiel

Uns kontaktieren
Privatsphärepolitik
Einloggen:
Language icon Sprache wählen:

dadeennbsv

U-topia

Vorderseite für U-topia

System: LARP
Teilnehmer: 120 Spieler

Veranstaltet von

Zentropa Interaction

Herunterladen

PDF Avis 1 [Dänisch] (0,2 MB)
PDF Avis 2 [Dänisch] (0,3 MB)
PDF Avis 3 [Dänisch] (0,2 MB)

Beschreibung

Århus Ungdommens Fællesråd præsenterer et rollespil om ungdomspolitik

Det er et skæbnedøgn for ungdomspolitikken i Århus. Byrådet har besluttet, at de unge selv skal sætte præg på byen. De får 20 millionel; men kun 24 timer til at nå til enighed. Kan man blive enige om en vision, eller ender det hele i mudderkastning og strid?

Projektet døbes U-topia

Et spil om magt og visioner:
U-topia gør den enkelte deltager til hovedperson i et politisk rollespil, der sætter fokus på debat, nytænkning og dialog. Projektets spørgsmål: "Hvad nu hvis ...?" giver deltagerne mulighed for at dele deres drømme og visioner. I løbet af et døgn får deltagerne ungdomspolitikken tæt ind på livet. De skal tænke og agere som beslutningstagere, der pludselig sidder med magten og skal skabe bred opbakning bag et fælles kompromis. Ideologier, holdninger og fordomme vendes på hovedet, når verdensbilleder og konflikter anskues fra nye vinkler.

120 holdninger, 24 timer, 3 udfordringer:
De 120 deltagere spiller ungdomspolitikere, der er blevet valgt til det nye Ungdomsråd. De har tre udfordringer: 1) Fordeling af 20 millioner skattekroner, som skal anvendes til aktiviteter for byens unge. 2) Planlægning af et nyt ungdomshus. 3) Udarbejdelse af en vision for en festuge i Århus med ungdommen som tema. På 24 timer skal de fiktive politikere skabe et kompromis og vedtage en plan for byens fremtidige ungdomspolitik. Spillet går så tæt på virkeligheden som muligt og rollespillets deltagere betjenes af en gruppe embedsmænd og alle bliver behandlet akkurat, som de ville blive det, hvis det hele var virkeligt. Spillet starter på Rådhuset og følger realistiske stemmeprocedurer, retningslinier og vedtægter. Aviser, tv-udsendelser og diverse events sætter stemningen og starter dramaet. Rollespillet henvender sig i særlig grad til unge, der endnu ikke er fyldt 26 år.

Idékonkurrence:
I forbindelse med projektet afholdes en idekonkurrence, hvor alle med gode kløer inviteres til at komme med deres forslag og drømmeprojekter. Vi efterlyser både fiktive drømmeprojekter og konkrete initiativer. Som tak for hjælpen kan du vinde op til 10.000 kr. - spillets deltagere vælger vinderne. Tilmelding kan ske på rollespillets hjemmeside, hvor du også kan finde flere informationer:
www.u-topia.dk
Sidste tilmeldingsfrist: 21. februar 2002.

U-topia arrangeres af Århus Ungdommens Fællesråd med støtte fra bl.a. Århus Kommune. Arrangementet designes og afvikles af Zentropa Interaction, der er et datterselskab af film-selskabet Zentropa med speciale i rollespil og simuleringer.

Abwicklungen

2. - 3. Februar 2002Århus, Dänemark

Referenced in the following articles

U-topia (reklame) Seite 2 18 (Februar 2002) Hareposten
Magten på spil Seite 9 18 (Februar 2002) Hareposten

Links



Korrektionen für diese Seite einschicken