About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

The Legacy

(AKA: Eftermælet)

Genre: Novellescenarie
Participants: 1 GM, 3-4 players

By

✏️Michael Sonne-Jørgensen

Description

Klokken 19.00 her til aften fandt politiet liget af en 21årig ung mand i hans lejlighed. Politiet har endnu ikke frigivet nogle information om hvad der var skyld i hans død, men fra hvad vi har kunnet stykke sammen, så har den unge mand angiveligt begået selvmord.
/Lisa Marsh kanal 7 News.


Konceptet:
Fortællingen om Michael bliver fortalt af spillerne igennem rollerne som de efterladte efter hans selvmord, hvor de igennem deres minder og følelser om ham danner et billede af ham.

Eftermælet spilles i en meta-sindstilstand, hvor forestillingen om, at de efterladte til den afdøde fik muligheden for tale med ham i 5 minutter, en sidste chance for at fortælle ham alle de ting de aldrig fik sagt, da han var i live.

Spillerne har ingen faste karakterer, men skal selv skabe deres karakterer/roller igennem fortællingerne med hjælp fra spilmekanikkens relations stikord – forældre, søskende, elsker, ven og bekendt.
Fortællingen om Michael baseres på fortællingerne fortalt af de folk som kendte ham, deres følelser omkrig hans selvmord og deres forhold til ham; og alle de ting der følger med et hvilken som helst forhold. Alle fortællingerne skaber tilsammen Michaels eftermæle, i hjertet og i tankerne hos de folk som han kendte og i spillernes tanker.


Oplevelsen:
Spillene vil opleve en tur i en følelsesmæssig rutsjebane, hvor de bliver presset til at projekterer en bred vifte af følelser igennem deres fortællinger samtidig med at skulle illustrerer deres forhold til den afdøde.
Eftermælet er en udfordrende rollespils oplevelse, hvor spillerne bliver nød til at yde deres bedste for at virkeliggøre scenariets koncept.

Spillerne får en enestående oplevelse fordi hver fortælling der bliver fortalt har et unikt startpunkt som er sikret igennem spilmekanikken og som garanterer et uendelige hav mulige fortællinger , hvor kun spillernes fantasi sætter grænserne for fortællingen om Michael.

Played at

Fastaval (2012)

Trivia



Send corrections for this page