Om Alexandria
Give a hand: To-do
Send inn rettelser

Søk etter spill
Nøkkelord
Alexandria i tall

Locations
Kalender
Blogg-feeds
Priser
Jost-spillet

Kontakt oss
Privacy policy
Logg inn:
Language icon Velg språk:

dadeennbsv

Destination

Forside til Destination

Deltakere: 3-5 players

Av

DesignerTobias Olsson Grahn

Beskrivelse

Destination ska spelarna utveckla en landsbygd som hamnat på efterkälken.

* Du bygger järnväg för att förbinda städer och resurser.
* Du skaffar och uppgraderar tåg för att leverera resurser.
* Du låser upp innovationer och investerar i byggprojekt för att förbättra dina förutsättningar.

Det mesta du gör ger dig poäng, men du måste hitta det mest effektiva sättet att samla poäng för att vinna spelet.

Speltid: 90-120+ minutter

Hinterlandet er en region klar til udvikling – den er fuld af naturressourcer, men har været uberørt på grund af det ujævne terræn. Jernbaneselskaber konkurrerer nu om at blive den mest fremtrædende transporttjeneste i området. Som leder af sådan et selskab vil du beslutte, hvordan du vil skaffe og bruge ressourcer ved at rykke fremad på et spor af mulige handlinger. Hvis du springer handlinger over, bliver din valgte handling stærkere, og du bliver nødt til at planlægge fremad for at være så effektiv som muligt.

I Destination leder hver spiller et jernbaneselskab mod storhed ved at bygge jernbaner, levere ressourcer og investere i projekter. Hvert selskab har sine unikke evner, der parres med en type ledelse og et udvalg af projekter at investere i.

Du tager dine ture ved at rykke fremad på et spor af mulige handlinger. Hver handling repræsenterer måder, hvorpå dit selskab bruger tid og penge i løbet af et år og giver dig mulighed for at indsamle ressourcer. Ressourcerne bruges derefter til at bygge jernbaner og stationer på hex-kortet, investere i projekter, innovere nye teknologier og bygge tog.

Du kan styrke den valgte handling og gøre den mere effektiv ved at springe nok handlinger over før den. Dog skal du altid bevæge dig to eller flere trin, og du kan ikke bruge en handling, der allerede er fuldt optaget af andre spillere.

Ved afslutningen af hver runde beslutter du, hvilke varer du vil levere med hver af dine tog. Leverancer giver sejrspoint, men du kan også modtage tjenester ved at opfylde efterspørgsel. Tjenester kan bruges til at få andre ressourcer eller aktivere specielle evner. Dit selskab, din ledelse og de projekter, du har investeret i, vil bestemme, hvordan du kan bruge dine tjenester.

Nogle begivenheder, som at fuldføre et projekt eller forbinde steder på kortet, vil fremskynde udviklingen, hvilket til sidst markerer afslutningen af spillet. Efter pointtælling ved spillets afslutning vinder den spiller, der har flest sejrspoint!

The Hinterlands is a region ripe for development - it is full of natural resources but has been left untouched due to rough terrain. Railroad companies now compete to become the most prominent transportation service in the region. Leading such a company, you will decide how to gain and spend resources by moving forward on an action track. Skipped actions may boost the action you choose, and you will need to plan your moves to be as efficient as possible.

In Destination, each player leads a railroad company towards greatness by building railroads, delivering resources, and investing in projects. Each company has its unique abilities which will be paired with a type of leadership and a selection of Projects to invest in.

You will take turns by moving forward on an action track. Each action represents ways that your company spends time and money throughout a year, and will allow you to collect resources. The resources are then spent to construct railroads and stations on the hex map, invest in projects, innovate new technologies, and build trains.

You may boost the action you select and make it more efficient by skipping enough actions before it. However, you must always move two or more steps, and you can’t use any action that is fully occupied by other players.

By the end of each round, you will decide what goods to deliver with each of your trains. Deliveries yield Victory Points, but you may also receive Favors by meeting demands. Favors may be spent to gain other resources or to activate special abilities. Your company, your leadership and the projects you have invested in will determine how you may spend your Favors.

Some events, like completing a project or connecting places on the map, will advance a development track, which will eventually signal the end of the game. After end-game scoring, the player with the most Victory Points wins the game!

Spilt på

Test run BabbelCon 2023 (2023)
Fastaval - Otto & jagten på den gyldne pingvin (2024)

Priser

Fastaval - Otto & jagten på den gyldne pingvin (2024)

Nominated, Bedste Innovation - Brætspil
The game is nominated for the design and incorporation of the action track- with many options to choose from, players are always faced with engaging choices; be it chugging far ahead on the track to boost your current turn (and possibly sitting out a round or two), or playing slow to get a plethora of actions (but risking your desired action space being blocked).
Both taking all-important actions and the possibility of grabbing the initiative for the crucial Delivery Phase mean that the players are always engaging in a strange sort of race, trying to fulfill their plans and foil their opponents. The skill ceiling for engaging with the system is sky-high, and promises depths of learning for even experienced players.


Send inn rettelser om denne siden