Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

In English

Priser
Log ind [via Facebook]
Log ind [via Twitter]

28 Minutes Later

Af:

Ikon - DesignerJohannes Følsgaard
Ikon - DesignerMihai Gheza

Foromtale:

It’s a zombie apocalypse, you and all the players are surrounded by zombies and you all run towards the last piece of un-infested land where you think you'll be saved by the military. But the military left and you’re all alone left for dead. Every single human will die in the end, but the last man standing wins the game.

Jens Hoppe (Dommer): 28 Minutes Later var et sjovt abstrakt, næsten gipf-serie agtigt multiplayer-spil... med zombie-tema! På et symmetrisk hexbræt har de enkelte spillere meeples i nogle felter, og i alle felterne udenom venter zombierne. Spillerne kan nu rykke deres folk i ét felt, med mulighed for at rykke ind i et tilstødende felt og skubbe folkene dér et felt væk - gerne ind til zombierne. Når ens spillers meeples ender deres tur sammen med zombier, bliver nogen af dem spist. Hver spiller får også et zombie-ryk til sidst i deres tur. Så udviklingen i spillet er altså at der kommer flere og flere zombier, i takt med at spillernes brikker bliver spist. Som multiplayer-spil bliver det så en balancegang, hvor man prøver at positionere sig så man kan ende som last man standing. I mine øjne var spillet absolut lovende (det vandt også publikumsprisen), men der var meget designarbejde tilbage på det.

Spillet på:

Nordic Game Jam (2011)

Priser:

Nordic Game Jam (2011)

Vinder, Audience Award

Trivia:

Links:

Global Game Jam beskrivelse: http://archive.globalgamejam.org/2011/28-minutes-later



Indsend rettelser for denne side