About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Så går den vilde prinsessejagt

RPG system: D&D 3.5
Genre: Fantasy

By

✏️Daniel Kappers

Description

De fem helte sidder på den sædvanlige kro, som de har besøgt så ofte som muligt de sidste fire år. Det er en rigtig hyggelig aften, barden Fritz Fizzlesprocket spiller god musik, og der er en dejlig og hyggelig stemning i kroen.
Pludselig træder der en kutteklædt mand ind. Manden går op og begynder at snakke lavmælt med krofatter, hvorefter de begge kaster et blik rundt i rummet, angiveligt for at kigge efter nogen. Da hans øjne møder de fem heltes bord, smiler han og peger direkte på dem. Den kutteklædte mands skyggefyldte ansigt vender i deres retning.
En kold rislen løber ned af de fire af heltenes rygge, bortset fra barden som er optaget af en lille flok kvinder, der er kommet over til ham, imens han spiller musik.
Den ukendte starter en stille men konstant gang imod dem.

Offgame: slå et spot check
Hvis successfuldt: I lægger mærke til seglet på hanskappe, det er kongens tegn.
Hvis i fejler: I kigger ned i bordet, da hans mystiske og mildt frygtindgydende aura skræmmer jer.

Da den kutteklædte fremmede ankommer til bordet, trækker han en stol hen og sætter sig blandt heltene omkring bordet og taler lavmælt til dem.
”Kongen har brug for jeres hjælp.. Inden i får mere at vide, skal i sværge på jeres liv, at i ikke fortæller noget af informationen videre som jeg giver jer nu”
Gulliver dasker til Fritz, da han stadig ikke er stoppet med at spille.
Fritz stopper og vinker damerne, som sad ved ham, væk og begynder at lytte intenst.
Efter at alle har sværget ved deres liv, at deres mund er lukket med syv segl fortsætter den kutteklædte mand:
”Undskyld for resten.. Jeg er kongens officielle budbringer og bliver derfor nødt til at skjule min identitet, da at folk ikke skal få mistanke om, at der er noget i gære.. Kongens datter er blevet kidnappet af Nilrem. Krofatter har sagt, at i er nogle af de modigste helte i denne by, og i vil blive rigeligt betalt, hvis i kan hente hende hjem fra Nilrems borg.”

Et par dage efter…
Heltene er blevet klar til at tage af sted, de skal nu på et af deres livs hårdeste eventyr, men de har ingen anelse om de farer og udfordringer som venter dem.

Played at

DrageCon 12 (2010)


Send corrections for this page