Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:

Forsvundet i sneen

System: Dread
Genre: Gyser, Intrige
Deltagere: 1 GM, 4 spillere

Af:

ForfatterAnne Meus Morthorst

Download:

PDF DREAD - Forsvundet i sneen (2,6 MB)

Foromtale:

Rusland, februar 1959. Det er lige efter daggry og isnende koldt, da I mødes foran redningsstationen i Vizhai, øst for Uralbjergene. Så langt øjet kan se ligger den frosne tundra som en gnistrende tæppe af sne, indtil bjergene rejser sig langs hele den vestlige horisont, mørke og bitre som vinteren selv.

En gruppe vandrere er forsvundet i bjergene og I er et af de hold, der i løbet af de sidste par dage er blevet sendt ud i vildnisset for at finde dem igen. Men der er gået flere uger. Tør I overhovedet tro på, at I finder nogle af dem i live?

Bogdan tager et åbenlyst drag fra sin lommelærke. Vodka af den billigste slags. Selv den næstkommanderende i det lokale politi tjener ikke nok til at flotte sig på noget bedre. Men det skal nok også blive en hurtig tur – I finder med garanti ikke mere end resten af efterforskerne.

Mikhail sender ham et koldt blik, men siger intet. Han er her for at sikre, at alt forløber som det skal – uanset hvad. Han skal beskytte de andre, hvis uheldet er ude, og Moder Rusland belønner sine loyale soldater.

Yuri ryster i kulden og tørrer beklemt sin næse af i ærmet. De andre tænker, at han er for ung og for svagelig til at være med på denne ekspedition – og de har ret. Men Yuri har intet valg. Han er det hemmelige våben, de andre grupper ikke har haft: han ved præcis hvor de forsvundne skulle hen.

Og Stascha? Han tjekker sit udstyr endnu en gang med professionel grundighed, men er nødt til at undertrykke en gysen, når han ser op mod bjergkæden foran dem. Han ved mere om bjergene end nogen af de andre. Og hans instinkt siger ham, at det her er en rigtig dårlig idé.

DREAD er et simpelt system – det eneste man skal bruge er et spil Klodsmajor. For hver ting, detalje eller information, spillerne beder om, trækkes en klods. For hvert dramatisk øjeblik trækkes en klods. Og skulle tårnet på noget tidspunkt styrte i grus ... så ser det ikke godt ud for vores spillere.

Hvem tør du stole på blandt de andre i gruppen? Og bør de overhovedet stole på dig?

BEMÆRK: + 15 års aldersgrænse pga grafisk indhold.

Spillet på:

Viking-Con 37 (2018)


Indsend rettelser for denne side