Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind [via Facebook]
Log ind [via Twitter]

Kampen om Evigheden

Genre: Drama, Fantasy, Intrige
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af:

Ikon - ForfatterDaniel Benjamin Bjørn Clausen
Ikon - ForfatterKasper Viborg Nielsen

Foromtale:

»De små pingviner trykkede sig tæt ind til hinanden. Vinden fik den tørre pulver-sne til at fyge sidelæns henover overfladen og lange vandrette striber af sne gjorde sigtbarheden dårlig. Det var en kold dag, faktisk alt for kold til at være uden for Karthagos uigennemtrængelige klippemurer. Men det var nødvendigt. På toppen af bakken af is stod han. Helten Apollo. De så ham først som en svag silhuet gennem den fygende sne, og blot synet af hans grå skygge fik dem til at sænke tempoet, for Karthago-pingvinerne var uvante med helte. De havde ikke brug for helte. Ikke før nu.«

Dette er historien om Peleus. Om helte. Om storhed & fald. Om kulde, fortvivlelse og bedrag.

Da den lille pingvin-stamme Karthago bliver overfaldet af søleoparder i deres hemmelige by er det et stort chok for alle. Som den fredelige stamme de er, har de ingen krigere, ingen helte. Ingen melder sig frivilligt til til den altoverskyggende vigtige mission det er at få hævnet overfaldet og forhindre fremtidige angreb. For ingen ønsker at skilde sig ud. Ingen vil være helt. Ingen pånær den unge ivrige han Peleus. Stammens Ældste tilkalder heltepingviner fra nær og fjern og en brogede gruppe bliver sammen sat. Helte med tvivlsomme forhistorier og deres egne dagsordner, som sammen skal redde Karthago. Men hvem redder hvem, når dagen er omme?

I “Kampen om Evigheden” spiller man en gruppe pingviner i en episk fantasy-setting på Antarktis. Det er en hård, kold, trøstesløs, dyster, barsk verden med temaer som broderskab, håb, loyalitet, idoldyrkelse, selvopofrelse, fortvivlelse, tab, sorg, død og bedrag. Scenariet er inspireret af bogen ‘Evighedens Dal’, men spillere og spilledere behøver ikke kende bogen.

Der vil blive brugt simple regler, rolleskema og terninger til spillet, men dog med historien 100% i fokus og vægten lagt på fortællingen frem for terningeslag.

Spillet på:

Fastaval (2013)


Indsend rettelser for denne side