Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind [via Facebook]
Log ind [via Twitter]

Cracked

Forside til Cracked

System: Hjemmelavet
Deltagere: 1 GM, 3-4 spillere

Af:

Ikon - ForfatterAsbjørn Olsen

Download:

PDF Scenariet (7,8 MB)

Foromtale:

En mand kommer ind på caféen, og går om i baglokalet. Henne ved et stort egetræsbord sidderde andre og drikker kaffe. De nikker som han sætter sig ned, hvorefter han lægger et billede af en ung pige frem på bordet. Han trækker ærmerne ned, og holder sine arme op foran sig, som et slags skjold. Da han trækker armene væk fra hinanden, bryder han op med den verden der er omkring dem. Rummet de er i forsvinder for øjnene af dem, og de står nu i toppen af et forfaldent kirketårn, og kigger ud over et uendeligt antal af ruiner. Omkring ruinerne løber soldater i sorte uniformer og med gasmasker omkring. Manden peger imod en stor intakt bygning, der ligner et fængsel. De andre nikker, og tager ladegreb på deres rifler. Inde i fængslet sidder pigen fra billedet på gulvet i en lille celle.

Cracked handler om mennesker der kan bryde virkeligheden op, og gå ind i andre virkeligheder, og i disse andre verdner hjælper de udsatte og svage mennesker. I får altså mulighed for at spille i et bredt udvalg af omgivelser og genre, som delvist bliver skabt i løbet af spillet, og i kommer til at skifte setting og genre løbende. Som karaktererne bevæger sig længere ind i andre virkeligheder, bliver de mere og mere distancerede fra deres normale liv. Deres kæreste minder kan blive tabt i kampen mod uretfærdighed og tyranni. Du skal være indstillet på at spille en barmhjertig samaritaner, men præcis hvor meget af dig selv du vil ofre for at hjælpe de svage er op til dig.

I Cracked skabes historien mens man spiller, ikke før man spiller. Der er kun få forudbestemte hændelser i scenariet. Et ystem med faste rammer og kreative benspænd hjælper spillerne til at skabe et godt plot. Spillerne bidrager desuden til historien gennem fortælle-elementer. Spillet er inspireret af Story Now paradigmet, men det er altså ikke noget man behøver at kende til for at spille det.

Spillet på:

ConThulhu vs. Science II - this time it's personal (2012)
Fastaval (2012)


Indsend rettelser for denne side