Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Tags (ny!)
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

Priser

In English
Log ind:

Katedralens krigere

Forside til Katedralens krigere

System: d20 (middel til high level)
Genre: Fantasy
Deltagere: 1 GM, 5 spillere

Af:

ForfatterLars Kaos Andresen

Download:

PDF Bog 1: Scenarie (1,6 MB)
PDF Bog 2: Spilmekanik (0,9 MB)
PDF Bog 3: Scenarieafsnit (0,9 MB)
PDF Spilpersoner (1,5 MB)
PDF Scenehandouts (1,3 MB)

Foromtale:

“Jeg tror ikke, at det er vagter. De sniger på en mærkelig måde. De er tynde. Ingen rustninger. Men bevæbnede. Sværd tror jeg. To af dem bærer på små tønder”, siger Lorenzo og kigger frem fra skjulet bag de store sække.
“Hvordan kan du se alt det?” spørger Bertini og klemmer øjnene sammen i mørket, hvor Katedralens skeletagtige silhuet svagt anes i månelyset.
“Ikke så meget ævl,” siger Crispio, rejser sig og kigger vurderende ud over byggepladsen, før han med faste skridt går op mod Katedralen, mens han trækker sin store hammer.
Bag ham slår Antonio sig for panden og bander af sin brors stupiditet. Filippo griner lavt, springer let over sækkene og sætter i lydløst løb efter sin bror.
Crispio mærker, hvordan musklerne i hans arme bare venter på at slippe deres kræfter løs. Glæden ved vægten af den tunge hammer bobler i ham. Vreden over, at nogen formaster sig til at luske ind i Katedralen med ondt i sinde, får hans blod til at føles som kogende olie og rygende salpeter.

En smed, en tømrer, en maler, en glaspuster og en stenhugger. Fem brødre har i 16 år været højt skattede håndværkere på det vigtigste bygningsværk i Firenze. Katedralen er brødrenes kald. Deres liv. Da politiske intriger blandt byens mægtige fyrste og de måske endnu mægtigere alkymister truer Katedralen, må de fem håndværkere sætte liv og sjæl på spil for at fuldføre det guddommelige byggeri og kæmpe mod mørke væsener, intrigante troldmænd og dæmoner i Katedralen og dæmoner i deres egne hjerter.

Der bliver rig mulighed for både rollespil, terningerul og ophedede diskussioner mellem de fem meget forskellige brødre. Om diskussionerne handler om filosofiske implikationer ved evigt liv, eller om hvorvidt troldmændenes hus skal angribes om natten eller om dagen, er op til spillernes temperament. Konflikterne og udfordringerne i scenariet kan enten løses med sværdet eller med hjernen ... eller med begge dele. Som konsekvens af, at fantasy og d20 tiltrækker vidt forskellige spillere, er der to udgaver af spilpersonerne. En udgave til modne spillere, hvor der er fokus på motivation, karakteropbygning, følelser og indbyrdes relationer i gruppen, samt en udgave til de yngre og/eller mere action-mindede spillere, hvor der skæres helt ind til benet, og hvor der er knap så meget at læse.

Katedralens Krigere er et anderledes fantasy-scenarie. Det er en minikampagne, der kører over to spilblokke lige efter hinanden. Cirka halvdelen af tiden kommer til at gå med at spille klassisk rollespil, hvor man styrer hver sin spilperson, og den anden halvdel af tiden, kommer til at gå med at udvikle historien og karaktererne (deriblandt levelling up) i såkaldt downtime, hvor man taler om, hvad der sker, i stedet for at spille det. På den måde når man længere i handlingen, end hvis alt i scenariet skulle spilles.

Spillet på:

Fastaval 007 (2007)

Priser:

Fastaval 007 (2007)

Nomineret, Publikumsprisen (Fjerdeplads)


Indsend rettelser for denne side