About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Om Troldmænd, Korstog or Religion

RPG system: Ars Magica 5th
Genre: Drama, Efterforskning

By

✏️Alexander Munck

Description

Ærede Troldmænd af Infinitas Lux Covenanten

Ved Provencal Tribunalets autoritet og den magt det igennem den Hermetiske lov besidder.
Infinitas Lux Covenantens Troldmænd er blevet anklaget for at blande sig i dødeliges affærer og derved risikere at skabe ordenen fjender. Det er ikke ordenens sted, ej heller nogen enkelt Troldmands sted, at blande sig i disse affærer. Ordenen trives i ophøjet isolation fra de dødeliges verden og således skal det forblive, som nedfældet i den Hermetiske Ed af Bonisagus.

Grundet denne anklage har dette Tribunal besluttet at sende en gruppe af Troldmænd for at undersøge Infinitas Luxs mulige indblanding i dødeliges affærer. Det er Tribunalets håb, at anklagerne vil vise sig at være retfærdige, men usande, bekymringer, og at Infinitas Lux har overholdt Hermetisk Lov.

Hvis dette ikke er tilfældet, forventes Infinitas Luxs Troldmænd øjeblikkeligt at indstille deres indblanding i dødeliges affærer, og et Tribunal vil sammenkaldes for at bestemme en passende sanktion mod Infinitas Lux for dets Troldmænds forbrydelser.

Den udsendte gruppe vil bestå af tre Troldmænd, valgt af Tribunalet for deres villighed og deres kompetence.

De tre Troldmænd er:
Harmorous af Guernicus, Lavierre af Flambeau og Vimorin af Criamon.

De taler og rejser med Tribunalets autoritet. De ventes at ankomme ved Infinitas Lux om en måned, den 3 juli.

Således finder Provencal Tribunalet.
Må vi stå sammen og således vokse os mægtige og sikre.
Den 3. juni, herrens år 1221.

Brevet lå i regnen ved siden af Manarius døde hest. Ilden, som havde dræbt den, havde brændt de nøjsomt bundne saddeltasker, så de gik op, og indholdet blev spredt ud i mudderet. Et stykke fra sin hest lå Manarius, fuldt medlem af Huset Mercere og budbringer for den Hermetiske Orden. Han var på vej til Infinitas Lux med brevet, nu var han død. På hans hoved blev hans hus karekteristiske røde hat langsomt gennemblødt.

Tribunalets beslutning var truffet i forventning om, at Infinitas Lux ville forstå det afskrækkende budskab. At når gruppen ankom til Infinitas Lux, så ville alt være i orden. Der ville ikke være nogen tegn på forkerte handlinger, de ville stoppe med at blande sig eller ville ihvertfald blive mere subtile, så ordenen kunne fortsætte i fred og ro.

Snart ville 6 ryttere ride ud, 3 Troldmænd og deres følge, på vejen til Infinitas Lux. Når de nåede frem skulle Infinitas Lux have haft masser af tid til at forberede sig...

De ville aldrig se det komme nu. Magi og stål havde sikret det. En plan var sat i gang, en plan der i sidste ende skulle sørge for hele Infinitas Luxs fordømmelse og død. Ingen af de 6 ryttere kender den fulde plan og er på vej ind i en dødbringende konflikt.

Året er 1221, det er den Mytologiske middelalder, hvor alfer danser i skovene og mægtige troldmænd mødes og studerer deres kunst, uantastet af kirke og adel gennem isolation. Stedet er Sydfrankrig, hærget af borgerkrig. En sindsyg krig, startet af paven som svar på Katharernes kætteri.

Scenariet er for dem, der kan lide en god blanding af investigation og drama, skabt både af situationen og af figurernes egne mål, i historiens vingesus

Played at

Con Dôme (2006)


Send corrections for this page