About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Den Røde Pest

Front page for Den Røde Pest

RPG system: Warhammer Fantasy Roleplay 1st. edition
Genre: Fantasy
Participants: 1 GM, 5 players

By

✏️Lars Kaos Andresen

Download

PDF Scenario [Danish] (2.2 MB)
PDF Characters [Danish] (1.8 MB)
PDF Handouts [Danish] (0.3 MB)
PDF Flowchart [Danish] (1.7 MB)
PDF Konfliktløsningstabel [Danish] (0.1 MB)

Description

Fra den høje bymur talte Adelmo lysene fra bålene i det mørke landskab foran sig. Bag ham, inde fra byen, kunne han svagt høre præstindernes aftenbøn til de døde. Han længtes efter selv at knæle på den sorte, kolde marmor i templet, men han tvivlede på, at Morr havde tid til at høre ham. Dødsguden havde travlt. Selv om det var 58 dage siden sidste angreb, gjorde Den Røde Pest sit beskidte arbejde i byen. Alle frygtede at blive en af dem, der blødte fra øjnene, ørene og det, der var værre.
Adelmo hørte skridt på trappen op til den øverste etage på muren, og døren til det ottende vagttårn gik op.

”Det er koldt i nat,” sagde en stemme bag ham.

Han nikkede og vendte sig mod Wolfgang. Hans blik fæstnede sig på Wolfgangs hoved.

”For fanden da Wolfgang. Selv om du kommer fra Imperiet, klæder du dig værre end pyntesyge Tileanske prinser,” sagde Adelmo og vendte blikket tilbage ud over fjendens lejr. Han lod, uden at tænke over det, igen hænderne glide over de kolde ru sten.

”Min hat?,” sagde Wolfgang. ”Synes du at påfuglefjer er for meget?”.

Adelmo rystede på hovedet. Han begyndte igen at tælle bålene fra fjendens lejr. Han bemærkede en klynge på fem store bål.

Selv i mørket kendte han placeringen. Det var der, floden slog et stort sving og skabte en fin strand.

Indtil for seks måneder siden, havde der stået en lille olivenlund. Kaoshæren havde for længst fældet træerne og brændt den nærliggende gård.

”Jeg tror, der sker et eller andet,” sagde Adelmo og pegede ud på sletten, hvor små prikker bevægede sig.

Wolfgang smed hatten fra sig, og tog sin kikkert frem. Han studerede de mange små lys.

”Du har ret. Det ser sgu ud som om, de er på vej væk,” sagde Wolfgang og smilede lidt forundret.

Adelmo kneb øjnene sammen og sukkede.

”De er ikke på vej væk. De er på vej”.

Played at

Fastaval (2006)
Orkon X - Sidste omgang (2006)
TRoA Con (2012)

Awards

Fastaval (2006)

Winner, Bedste Formidling
Et malerisk scenarie, der med stærk autoritet giver spillederen den rette balance af stemning og overskuelighed, mens spillerne forføres og forkæles.
Nominated, Bedste Scenarie
Mødet med skæbnen skinner igennem på alle niveauer af denne inficerende oplevelse af spillemæssig frihed og ildevarslende dommedagsstemning. Fantasy med hjerte og hjerne.
Nominated, Bedste Fortælling
En dyster, veldisponeret undergangsfortælling, der ubønhørligt skruer spændingen i vejret og tvinger spilpersonerne til at se deres skæbne i øjnene på tærsklen til kaos.
Nominated, Bedste Spillermateriale
Brikkerne falder på plads for en sammentømret gruppe spilpersoner af den slags, man drømmer om at tilbringe en aften som.


Send corrections for this page