About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

Merlin's Quest

RPG system: D&D 3rd Edition

By

✏️Sune Gamby

Description

På en landevej kommer en ung mand gående, på vej ud for at finde sin fremtid. På et skib ude på et grønt hav er en matros på vej op i masten. Ved en lava flod tæt på en urolig vulkan skriger en ildpræst et glædens skrig fordi ildens gud har modtaget hans offer og givet ham adgang til den hellige magi. I en by med utroligt høje tårne kun oplyst af månens klare lys sidder en sortklædt mand på et tag og forsøger at lirke et vindue op.

Pludselig rammes de af en utrolig kvalme, deres syn begynder at forsvinde, deres ben bliver bløde og langsomt begynder de at falde, men de rammer ikke jorden. Alt bliver sort, og det føles som om at de falder og falder.

Langsomt vågner de i en behagelig lænestol, som sammen med andre lænestole danner en cirkel. I hver lænestol sidder en person som ser forvirret ud. En ældre herre går rundt i en ekstravagant kåbe og skænker en varm væske op til folk.

"Drik det mine venner, det hjælper på kvalmen." siger den ældre herre med ro i stemmen.
"Mit navn er Merlin og jeg har brug for jeres hjælp".

"Jeg har hidkaldt jer fordi jeg er fanget her i mit eget hjem. Jeg har brug for jer til at afværge en stor krise for menneskeheden. En ond magt vil overtage verden og styre menneskeheden ind i en mørk afgrund. Jeg har besluttet mig for at sætte en stopper for disse onde planer. Derfor vil jeg bede jer om at hente en bog til mig. Det er en af de ældste bøger af denne verden og den er skrevet af druiderne. Bogen hedder "Book of life".

Deltag i "Merlins quest" som hans håndlangere og I vil blive kastet rundt i tiden for at hente/stjæle/låne nogle af historiens mest omtalte genstande. Møde kendte personer før de er blevet kendte. Kom og se hvor Merlins første quest fører jer hen?

Played at

Viking-Con 22 (2003)


Send corrections for this page