Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

In English

Priser
Log ind [via Facebook]
Log ind [via Twitter]

Merchants of Death

Af:

Ikon - DesignerRasmus Bille Fynbo
Ikon - DesignerJon Mikkel Hansen
Ikon - DesignerKlaus Kabel Kristensen
Ikon - DesignerAlex Mintsioulis
Ikon - DesignerSune Weber Pedersen

Foromtale:

A board game about profiteering from wars.

Jens Hoppe (Dommer): [Min personlige favorit] var til gengæld Merchants of Death. Her viser brættet seks lande. Hver spiller har en offentlig "base" i et af landene, og en hemmelig base i et af landene (kan være det samme land). Startspilleren kan nu starte krig i et land, og når der først er krig der kan spillerne tjene penge (= points) ved at sælge våben, nødhjælp eller bare almindelige "consumer goods" til landet. Våben giver flest penge, men bidrager til at få landet slået ud af spillet, nødhjælp giver næstmest og modvirker skaden fra et våben, og goods giver bare points. Når begge de lande en spiller har base i er slået ud, er spilleren også ude af spillet - men kan han stadigvæk godt vinde, hvis han forinden har nået at score points nok.

Merchants of Death virkede på mig lige niveauet mere raffineret end de andre spil. Dels ved at en spillerne identitet til dels er hemmelig, så man kan ikke bare slå på en bestemt spiller, men kun på et land (dog med noget viden om hvem man rammer), og dels ved at det ikke bare galdt om at være størst til sidst eller være den sidste tilbage på brættet - man kunne sagtens score sine points tidligt i spillet og stadig være med i kampen om at vinde selv om man blev slået ud.

Spillet på:

Nordic Game Jam (2011)

Links:

Global Game Jam beskrivelse: http://archive.globalgamejam.org/2011/merchants-death



Indsend rettelser for denne side