About Alexandria
Give a hand: To-do
Submit corrections

Search for a game
Tags
Alexandria in numbers

Locations
Calendar
Blog feeds
Awards
The Jost Game

Contact us
Privacy policy
Login:
Language icon Choose language:

dadeennbsv

I Think, Therefore...

RPG system: Storyteller System
Genre: Gyser

Description

Det er 1942, Nazityskland synes uovervindelig. Midt i krigens rædsler kæmper mand mod mand på Europas slagmarker, general mod general i dette infernalske skakspil. Men krigen skal ikke vindes med mod, end ikke med vid. Bag facaden, langt fra krig og kanoner, forsøger desperate forskere at give lige netop deres nation en fordel i kapløbet. Nu er spørgsmålet bare, hvem vil gå længst…

Herr Schwartz, leder af et af tysklands bedste forskerhold, og Oberst i det frygtede ’Waffe SS’, er tilfreds, han har gjort sig fortjent til en af de største udmærkelser en tysk officer kan få. At blive slået til ridder af højeste rang i Nazisternes hemmelige feudale orden. På vej til ceremonien følges han på vej af sin højre hånd, et af det tredje riges fineste forskere.

- "Men Herr Schwartz, metoden er endnu ikke testet fuldt ud, og at bruge den på denne måde er højst risikabelt."

- "Dr. Volkner, de er en dygtig mand, men de mangler visioner. De har fundet et flammende sværd og de vil bruge det til at tænde et lys. De mangler mod, Dr. Volkner, mod til at tage dette sværd og knuse tysklands fjender."

De bronzebelagte døre åbnes, Herr Schwartz og hans følge gør deres entré i tronsalen på det gamle slot. I en cirkel står kutteklædte skikkelser med tændte fakler, allerede i gang med at messe.

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

Lyder det igen og igen fra forsamlingen, mens Obersten og Dr. Volkner træder ned af trappen mod cirklen i midten af rummet.

- "Men der er alt for store ricisi forbundet med eksperimentet, og det var aldrig meningen at mennersker skulle.."

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

- "Dr. Volkner, hvis vi vil vinde over fjenden, hvis vi vil tjene det tredje rige, må vi være parat til at ofre alt, inklusive os selv for sagen."

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

- "Men der er moralske dilemmaer, hvem har givet os lov til at lege gud. Hvem har givet os ret til at gøre dette. Generalstaben har ikke givet lov til dette, jeg vil gå til dem hvis de ikke stopper eksperimentet Dr. Schwartz."

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

- "Herr Volkner, de skuffer mig, dette skulle være en triumf, vores triumf. Der er intet jeg ikke vil gøre for faderlandet, og ærlig talt er jeg ved at tvivle en del på deres offervijle, kære ven. Jeg tror det er på tide de får en mere aktiv rolle i eksperimentet."

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

Med et indforstået blik til vagterne, og en dyb indånding træder Herr Schwartz ind i cirklen. Han hører ikke længere de stadigt svagere protester fra sin, nu arresterede, hovedforsker. Han føler sig som del af noget stort, han føler energien, og i et øjeblik, føler han sig som gud.

- "Kämpfen - Siegen - Herrschen."

...et år senere.

Played at

Chop Con - The Evolution (2001)


Send corrections for this page