Alexandria

Om Alexandria
Indsend rettelser
Kontakt os

Søg efter scenarie
Alexandria i tal

Kalender
Jost-spillet
Blog-feeds

In English

Priser
Log ind [via Facebook]
Log ind [via Twitter]

Af Glemslens Dyb

System: Vision Trolddom

Af:

Ikon - ForfatterAsta Wellejus

Foromtale:

Ingen kan undslippe fortiden.

Den kaster sine skygger som myter og rygter om halvt glemte gerninger. Dens blege spøgelser vandrer iblandt os, knapt synlige for vort øje, indtil mørket falder på, og de atter får nyt liv.

Dens hensmuldrede ruiner ligger dækket, skjult af de nye skud og vækster, ventende på, at deres tid skal komme påny.

Ingen mand kan undslippe den nåd han har udført, den skæbnevej han selv har betrådt.

Og den gale fremstamme, at ulvene er vendt tilbage ...

TROLDDOM foregår i en verden med skønne byer og dybe skove, adel og bønder, riddere og kæltringe - og trolddommen: Hellige lunde, hjemsøgte ruiner, sære væsener i skovenes dyb og spåmænd og alkymister i byernes gemmer. Myterne taler om guder og drager, der engang har haft deres færden på jorden, og hvis skygger ikke endeligt har forladt disse riger.

Det er forsommer. Træernes friske grønne kroner vejer langs den støvede landevej i den milde vind. Kornet står højt, pigerne er unge og smukke og handelsmændenes punge er fulde.

Vinterens sult og kulde er glemt, og for gøglerne i Argos Rantos' trup er livet atter lyst og let.

Spillet på:

Viking-Con 11 (1992)


Indsend rettelser for denne side